Dieta sokowa to często polecana metoda na schudnięcie oraz oczyszczenie organizmu. Detoks sokowy przeprowadza się maksymalnie przez kilka dni, a w tym czasie można pożywać jedynie mieszanki owocowo-warzywne, oraz pije wodę, ewentualnie napary ziołowe. Czy dieta sokowa jest zdrowa? Kto może z niej skorzystać? I jak należy się do niej przygotować?

Czym charakteryzuje się dieta sokowa?

Dieta sokowa umożliwia dość szybkie schudnięcie 2-3 kg, jednak to nie jest jej jedyny cel. Umożliwia również oczyszczenie organizmu z licznych nagromadzonych się toksyn. Specjalnie opracowana dieta sokowa jest źródłem niezbędnych dla funkcjonowania organizmu składników pokarmowych, w również białka, węglowodanów, witamin, a także antyoksydantów oraz substancji aktywnych biologicznie, które działają przeciw zapalnie i przeciw nowotworowo.

Warunkiem dobrej diety sokowej jest spożywanie około 5-6 porcji różnych mieszanek warzywno-owocowych dziennie. Powinny zawierać zarówno warzywa, jak i owoce, dzięki którym zmniejszone będzie odczucie głodu. Soki w diecie możesz przygotowywać sama, korzystając z dostępnych w Internecie przepisów. Jednak lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z wiedzy i doświadczenia dietetyków, którzy opracowują skład soków diety sokowej https://fit-juice.pl/diety-sokowe/. Do wyboru pakiety soków na określoną ilość dni od 1 do 5. Tak opracowana dieta sokowa zawiera różnorodne warzywa oraz owoce w optymalnym połączeniu, dzięki czemu dostarczasz swojemu ciało niezbędne makro i mikroskładniki oraz energię.

Jak przygotować się do diety sokowej?

By dieta sokowa nie była szokiem dla organizmu, niezbędne jest właściwe przygotowanie do niej. Pierwszym krokiem, który należy wykonać na kilka dni przed rozpoczęciem diety, jest zrezygnowanie z fast foodów i wszelkiej przetworzonej żywności. Należy odstawić również cukier, alkohol, papierowy oraz inne używki. Ogranicz również kofeinę. Zacznij spożywać każdego dnia większe ilości warzyw oraz owoców, powinno to być od 0,5 kg do 1 kg dziennie. Pij od 1,5 do 2 litrów wody i/lub naparów ziołowych dziennie.

Równie ważnym etap, jak przygotowywanie się do diety sokowej jest wychodzenie z niej. Musi być ono stopniowe. W pierwszym etapie rozszerzać dietę o dania z warzyw oraz owoców. Mogą być one spożywane zarówno na surowo, jak i po obróbce termicznej. Będą to więc zarówno warzywa robione na parze lub duszone, jak i lekkie zupy warzywne.

Następnie w kolejnych dniach można dodawać nabiał, chude mięso, ryby oraz makarony i kasze pełnoziarniste, a także tłuszcze roślinne. Na tym etapie można się zatrzymać, dotyczy to szczególnie osób, dla których dieta sokowa, była wstępem do odchudzania. Można również dodać pozostałe składniki pokarmowe, w tym produkty mączne. Zrezygnuj jednak z takich rzeczy jak fast foody, produkty wysoko przetworzone, czy słodycze, dzięki czemu będziesz się mogła cieszyć efektami dieta znacznie dłużej.

Najważniejsze zasady podczas diety i jej efekty

Dieta sokowa nie może trwać więcej niż 4-5 dni. Osoby, które po raz pierwszy chcą ją zastosować, powinny zacząć od jednego, maksymalnie dwóch dni. Należy codziennie spożywać od 5 do 6 porcji soków oraz pic około 2 litrów płynów na dobę. Pamiętaj również, że sok to posiłek, dlatego pij go powoli, by mózg poczuł wzrost poziomu glukozy i poczuł sytość.

Choć podczas kilku dni trwania diety sokowej nie zrzucasz wielu kilogramów, jest to doskonały wstęp do diety odchudzające, która pomaga na przełamanie złych nawyków żywieniowych. Umożliwia również pozbycie się nadmiaru wody oraz oczyszczenie organizmu.

Dodatkową zaletą diety sokowej jest jej pozytywny wpływ na florę bakteryjną jelit. Zawarte w warzywach i owocach polifenole, oligosachardy oraz błonnik mają działanie prebiotyczne i sprzyjają rozwojowi flory bakteryjnej, która ma istotne znacznie, dla funkcjonowania całego organizmu.

Jakie są przeciwwskazania do przeprowadzenia diety sokowej?

Należy jednak pamiętać, że dieta sokowa jest niezwykle wymagająca i w wielu przypadkach zakazana, dotyczy to szczególnie:

  • Kobiety w ciąży i karmiące piersią;
  • Dzieci do 18 roku życia;
  • Seniorzy;
  • Osoby z zaburzeniami odżywania;
  • Osoby zmagające się z anemią i niskim poziomem żelaza;
  • Chorzy na cukrzycę;
  • Osoby z zaburzeniami funkcji nerek oraz wątroby;
  • Osoby z niskim ciśnieniem;
  • Pacjenci na rekonwalescencji po operacjach;
  • Epileptycy.

By marcin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *